2009. június 18., csütörtök

KORCSOSULÓ VILÁG avagy a művészet gyalázása Szentendrén





Én úgy tudtam, mint szentendrei festő, ( vagy akár egyszerű halandó ) hogy a Művészet Malom azért épül-épült, hogy megmutassa a MŰVÉSZET miértjét-mikéntjét-hogyanját és nem utolsósorban szépségét.
De hát valószínűleg túl naiv vagyok. Egy tavalyi dolgot vennék górcső alá ami manapság mindig aktuális, a művészet, de ezen belül szinte az egész emberi elkorcsosulást. Talán nem is kéne oldalamat ilyen förmedvénnyel beszennyezni, de azért mégiscsak szurkál az a bizonyos tüske...Ráadásul csak most kezdtem blogolni...
Történt, hogy 2008 nyarán, a Szentendre éjjel-nappal nyitva keretein belül a szentendrei Művészet malomban jártam feleségemmel és barátommal és úgyszólván az agyaink lelökték a szíjat...! Nehéz zene fesztivál ide, performansz oda, azért mégiscsak sok és sokkoló(de tényleg negatív értelemben) amit akkor este látott a nagyérdemű!
Egy valószínűleg betépett vagy mutatványát betépett közönségnek szánó egyén fóliából kivetkőzve "kicsomagolta magát" a nagyérdemű előtt...nos erről szólt a mutatványa. Förtelem! Lehet, hogy jó ötlet pl. Beavis and Butthead rajzfilmben az efféle bemutató, (HÖHÖ) de SZENTENDRE nevét és MŰVÉSZETÉT ilyen brutál szennynek adni vétek! Talán ingyen kellett volna osztogatni a bemutató előtt a füvet...aminek szagából nem volt hiány :-)
Nem vagyok gúsbakötve, nem vagyok "maradi" de ez tényleg sokkolta az embereket. És ez nem is volt vicces. Hogy veheti egy ember, egy szervező, egy város, hogy ilyen gusztustalan baromságot a művészet jegyében előadjon???
Azt szokták mondani, hogy a rossz reklám is jó reklám, sőt a botrány is lehet pozitív (lásd Guns n' Roses anno ) de ez tényleg nem erről szólt.
Csabi barátommal szinte sírtunk a nevetéstől és a megrökönyödéstől, de nem is ez a baj hanem sokan észre sem vették, hogy a világ kezd nagyon kifordulni magából, emberi mivoltából, és erkölcsi-művészi-lélektani örökségéből.. . Már csak arra lettem volna kíváncsi, hogy ez az őrült megkapta a fellépti díjat is a szervezőktől ezért a sóóóért?
A probléma csak az, hogy sok fiatal ezen nő fel, az ilyen performansz izének nevezett baromságon, és észre sem veszi talán mi az igazi érték, mi a művészet, és mi az ami szép.

2 megjegyzés:

  1. Arról nem beszélve, hogy egy rohadt környezetszennyező dög, aki pazarolja a műanyagot... Banyek, nem lehetne legközelebb a légzőnyílásai előtt betekerni celofánnal?

    VálaszTörlés
  2. óóó hogy nektek semmi sem jó..költözzetek Tatára, ott legalább a strand megfelel..

    VálaszTörlés